Jakie są objawy wad zgryzu u dorosłych?

Jeśli twoje zęby przesunęły się, aby wypełnić lukę, nazywa się to wadą zgryzu. Stan ten może być oznaką większego problemu, np. zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego. Zaburzenia stawów skroniowo-żuchwowych wpływają na stawy szczękowe oraz otaczające je mięśnie i więzadła. Objawy wady zgryzu obejmują trudności w żuciu i oddychaniu przez usta. Może to prowadzić nawet do innych problemów, takich jak zaburzenia stawów szczękowych.

Wady zgryzu klasy 1

Wady zgryzu zarówno u dzieci, jak i u dorosłych są spowodowane nieprawidłowym ustawieniem zębów. Częstym przykładem wady zgryzu klasy 1 jest nadgryz, w którym górne zęby trzonowe wystają i zachodzą na dolne. Problem ten jest spowodowany brakiem wzrostu górnej szczęki lub nadmiernym wzrostem dolnej szczęki. Na szczęście leczenie tej przypadłości jest zazwyczaj minimalne.

Wada zgryzu klasy 2

Liczba osób dorosłych wymagających leczenia ortodontycznego stopniowo wzrasta. Często ten rodzaj wad zgryzu jest spowodowany rozbieżnościami w wielkości zębów i nierównomiernym ich zużyciem. Z czasem może to prowadzić do pęknięć, ubytków, a nawet ropni. Dzieci z wadą zgryzu klasy 2 często mają problemy z językiem i mową, ponieważ ich zęby przeszkadzają językowi i wpływają na tworzenie słów. Dodatkowo mogą mieć problemy z odpowiednim odżywianiem, ponieważ brak twardych pokarmów powoduje osłabienie zębów.

Wada zgryzu klasy 3

Wada zgryzu to powszechny problem charakteryzujący się nieprawidłowym ustawieniem zębów. Znany jest również jako zgryz podrzędny lub krzyżowy. Wady zgryzu klasyfikuje się w zależności od rodzaju nieprawidłowego ustawienia zębów, przy czym wyróżnia się trzy typy wad zgryzu. Typ 1 malocclusion wpływa na dolną szczękę, natomiast typ 2 obejmuje górną szczękę. Objawy obu typów klas są zasadniczo takie same: górna szczęka jest stłoczona, a dolna nieproporcjonalna.

Wada zgryzu klasy 4

Wada zgryzu to zaburzenie ustawienia zębów i szczęki, które powoduje trudności w żuciu i mówieniu. Prawidłowe ustawienie szczęki i zębów zapobiega przygryzaniu języka, policzków i warg. Górna szczęka i dolna szczęka powinny lekko zachodzić na siebie. Niektóre powszechne objawy wad zgryzu u dorosłych obejmują otwarty zgryz, nadmierne stawianie zębów i przepełnienie. Chociaż te warunki mogą nie zagrażać życiu, mogą negatywnie wpływać na wygląd i zdrowie jamy ustnej danej osoby.

Wada zgryzu klasy 5

Wada zgryzu to nieprawidłowe ustawienie zębów, które może mieć wpływ na zdrowie jamy ustnej i trawienie. Stan ten występuje u większości ludzi w pewnym momencie ich życia. Do powstania wady zgryzu może przyczynić się wiele czynników, w tym genetyka, niewłaściwa higiena jamy ustnej i długotrwałe używanie butelki z mlekiem przez dziecko. Wielkość i kształt szczęki danej osoby również może prowadzić do nieprawidłowego zgryzu. Inną przyczyną wad zgryzu są wady wrodzone.

Wada zgryzu klasy 6

Jeśli od lat cierpisz na wadę zgryzu klasy 6, nie jesteś sam. Ta powszechna wada czaszkowo-twarzowa dotyka miliony ludzi na całym świecie i jest główną przyczyną komplikacji stomatologicznych. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje kilka możliwości leczenia, które pomogą złagodzić objawy. Aby uzyskać lepszą jakość życia, warto rozważyć poddanie się leczeniu ortodontycznemu. Oprócz poprawy wyglądu, leczenie może zmniejszyć ryzyko wyszczerbienia i złamania zębów oraz poprawić jakość Twojego snu.

Wada zgryzu klasy 7

Wada zgryzu jest najczęstszą nieprawidłowością rozwojową budowy czaszkowo-twarzowej. Klasyfikacja Angle’a była przełomem w ortodoncji. Skategoryzował on problemy na podstawie pozycji dolnego trzonowca w stosunku do górnego trzonowca. Angle uważał, że zęby powinny idealnie pasować na “linii okluzji”. Linia ta powinna być łagodnym łukiem w poprzek górnego i dolnego łuku.