Jak długo utrzymuje się ból po wszczepieniu implantu?

implant ból

Miałeś wszczepiony implant i wciąż odczuwasz dolegliwości bólowe. To normalne, ale tylko do pewnego momentu. Dowiedz się więcej na temat przebiegu gojenia rany.

Choć sam zabieg wstawienia implantu zębowego jest bezbolesny, ponieważ przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym, w kolejnych godzinach i dniach wystąpienie objawów bólowych jest naturalne. Oczywiście również w tym wypadku nie może być tak, że dyskomfort trwa całymi tygodniami. Wiele zależy od tego, czy proces gojenia nie został zaburzony przez samego pacjenta, który nie stosował się do zaleceń.

Pierwsze godziny po wkręceniu implantu

Gdy znieczulenie przestanie działać, pojawienie się bólu – nawet ostrego, przeszywającego – jest czymś całkowicie naturalnym. Zaleca się stosowanie zimnych okładów, które zapobiegać będą powstawaniu obrzęków, a także zadziałają przeciwbólowo. W tym czasie najlepiej odpoczywać, unikając wysiłku fizycznego oraz schylania.

Możliwe jest branie leków przeciwbólowych lub (jeśli tak zalecił lekarz) antybiotyków. O możliwościach z zakresu wsparcia farmakologicznego poinformuje cię doktor – nie bierz niczego bez wcześniejszej konsultacji! Jeśli zdecydowałeś się na implanty zębowe, Kraków jest dobrym wyborem – znajdziesz tam wielu świetnych specjalistów, którzy pomogą ci również w czasie rekonwalescencji.

Ból po wszczepieniu implantu – kolejne dni

Przez pierwsze dwa dni po zabiegu unikaj gorących posiłków, stawiaj na dania chłodne – płynne lub półpłynne. Pierwsze doby kluczowe w procesie leczenia, a twoim zadaniem będzie nieuszkodzenie rany pozabiegowej. Lista uwag i rad na ten czas jest długa, ale koniecznie trzeba się jej trzymać. Występowanie bólu w okolicach rany wciąż jest czymś naturalnym. Stosowanie leków przeciwbólowych oraz zimnych okładów powinno wciąż przynosić ulgę. Dyskomfort bólowy ustępować powinien powoli w ciągu pierwszych kilkunastu dni od zabiegu.

Stosowanie leków

Jak już zostało wspomniane – wsparcie farmakologiczne po zabiegu implementacji jest dozwolone, ale w ramach wskazanych przez lekarza zajmującego się zabiegiem. Niekiedy konieczne jest przyjmowanie leków na receptę, takich jak antybiotyki. Możliwe jest również stosowanie leków przeciwbólowych niesterydowych (Ibuprofen, Paracetamol). W przypadku ostrzejszych bólów dozwolone jest również przyjmowanie Ketonalu (dawkowanie zgodnie z ulotką).

Późny przewlekły ból – co robić?

Choć sporadycznie, dolegliwości bólowe w miejscu implantu mogą występować nawet kilka tygodni, a nawet miesięcy po zabiegu. Najczęściej dzieje się tak w momencie, gdy ząb uciska na kanał lub jeden z nerwów. W takich okolicznościach należy zgłosić się do lekarza, który zajmuje się sprawą, aby ocenił sytuację. Niekiedy zdarza się nawet, że implant musi zostać usunięty i niezbędne będzie wszczepienie nowego. Stwierdzono również przypadki, gdy ból na dłuższy czas po zabiegu wzmagały inne dolegliwości – stres, depresja, stany lękowe.

Takie miejsca jak Galeria Uśmiechu, które zajmują się wszczepianiem implantów zębowych, przygotowane są na wszystkie scenariusze związane z konsekwencjami zabiegu. Jeśli niepokoi cię stan zdrowia po wszczepieniu implantu, koniecznie skonsultuj się ze specjalistą. W tym wypadku nie należy szukać rozwiązań na własną rękę – można z niewielkiego problemu zrobić dużo większy.